Akční vozy

Předváděcí vozy

Skladové vozy

Ojeté vozy

  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Nový Volkswagen Arteon v Porsche České Budějovice


Avantgardní manažerské gran turismo se představuje. Vypadá jako atlet křížený s elegantním gentlemanem. Jezdí jako sportovní auto, přitom nabízí pohodlí a prostor velkého sedanu. K tomu pořádná dávka výbavy a asistenčních systémů. Račte se seznámit, do Porsche České Budějovice dorazila nová hvězda silnic: Arteon.

Dlouhá cesta a komfort - jde to dohromady? Teď už navýsost dobře. Nový Arteon je totiž gran turismo v tom nejlepším smyslu tohoto spojení. Rychlé a pohodlné cestování je disciplína, ve které tento nový pětidvéřový Volkswagen vyniká. Díky velmi štědrému rozvoru (2 841 milimetrů) má posádka na palubě opravdu spoustu prostoru a jeho svěží a dynamický kabát - jako například LED světlomety splývající s maskou chladiče a kapotou do úplně nově pojaté přídě - přitahuje pohled. Novinka je vozem pro řidiče, kteří ocení charismatický sportovní, a přitom praktický vůz nabitý tou nejmodernější technikou. V Arteonu se totiž představuje úplně nová generace chytrých asistenčních systémů vzájemně propojených do jednoho celku. Řidiči ocení aktivní přístrojový štít nebo ovládání mnoha funkcí gesty, na posádku pak čeká propracovaný informační a zábavní systém.

Pro Arteon jsou na výběr hned čtyři designy kol z lehké slitiny. Působivou dynamiku nového modelu Arteon umocní 20“ kola „Rosario“ z lehké slitiny a 19“ kola „Montevideo“ z lehké slitiny. Kola „Rosario“, lakovaná matným tmavě grafitovým odstínem, přitahují pozornost svými paprsky v designu, který připomíná turbínu. Leskle černá kola „Montevideo“ sázejí na neobvyklé uspořádání paprsků. Nevšední vlastností je jejich optimalizovaná aerodynamika, která minimalizuje turbulence proudícího vzduchu v oblasti podběhů kol.

Pro řidiče, kteří chtějí mít na svém voze Arteon kola s menším průměrem ráfku, jsou kromě toho určena osvědčená 18“ kola „Sebring“ z lehké slitiny s metalickým lakem v odstínu šedá Galvano a designem s 5 dvojitými paprsky. Speciálně po zimní provoz byla vyvinuta 17“ kola „Merano“ z lehké slitiny v odstínu stříbrná Brillant, která jsou nápadná svým markantním designem s 10 paprsky. Všechna kola z lehké slitiny jsou testována podle přísných kritérií koncernu Volkswagen, čímž je zaručena vysoká úroveň bezpečnosti a funkčnosti.

 

Řidiči vozů Arteon mají kromě toho v sortimentu Originálního příslušenství Volkswagen na výběr také užitečné produkty a doplňky s ochrannou funkcí pro výzvy každodenního provozu, jako jsou ochranné rohože, lapače nečistot, řešení pro zavazadlový prostor, ochranné lišty pro práh zavazadlového prostoru a mnoho dalších položek. Informace o kompletním sortimentu příslušenství pro model Arteon naleznete u prodejců Volkswagen v Porsche České Budějovice.

Při jízdě za tmy mohou rozhodovat zlomky sekundy. Ať se jedná o silnici plnou zatáček, nebo špatně osvětlenou odbočku v obytné zóně, na řidiče může ve tmě kdykoli čekat nepříjemné překvapení v podobě překážky. Arteon nabízí jako první Volkswagen adaptivní světlomety s novou předvídavou funkcí svícení do zatáček. Dvojité světlomety LED osvětlují zatáčku až s dvousekundovým předstihem, než do ní řidič zatočí. Nový osvětlovací systém modelu Arteon disponuje těmito „jasnovidnými“ schopnostmi díky síťovému propojení přední kamery a navigačního systému.

Nové gran turismo je sériově vybaveno světlomety s diodami LED pro tlumená a dálková světla, které navíc doplňuje asistent pro automatické ovládání dálkových světel „Light Assist“ (v rámci systémových omezení automaticky zapíná a vypíná dálková světla v závislosti na provozu před vozidlem na základě obrazu, snímaného kamerou). Obě uvedené modelové varianty mohou být na přání vybaveny adaptivními světlomety ALS (Active Lighting System).

"Active Lighting System“ používá dvojité světlomety LED s projekční technikou a zahrnuje mimo jiné dynamicky řízenou funkci trvale zapnutých dálkových světel „Dynamic Light Assist“ (interaktivní trvale zapnutá dálková světla jako funkční rozšíření asistenta „Light Assist“) a „dynamické svícení do zatáček“. Poslední uvedená funkce osvětluje zatáčky prostřednictvím variabilně ovládaných modulů světlometů v souladu s úhlem otočení volantu. Novinkou je přitom skutečnost, že osvětlení zatáčky je nyní v případě Arteonu aktivováno, nezávisle na úhlu otočení volantu, také předvídavě na základě obrazů z přední kamery a dat navigačního systému o průběhu trasy. Díky tomu dokáže gran turismo osvětlit průběh zatáčky ještě dřív, než do ní řidič zatočí. Rozložení světla se přitom řídí také podle poloměru zatáčky, protože směrem ke krajnici klesají ztráty, způsobené rozptylem světla.

 Komfort při dlouhých jízdách zvyšuje nový, na přání dodávaný „adaptivní tempomat ACC“ s předvídavou regulací rychlosti jízdy. Zdokonalený systém „ACC“ poprvé zohledňuje mimo jiné omezení rychlosti jízdy. Tento asistenční systém dosud udržoval pouze řidičem nastavenou rychlost jízdy a zachovával bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla. „Adaptivní tempomat“ zajišťoval v rámci systémových limitů zpomalování a zrychlování. Zkušenosti však ukazují, že si řidiči při používání systému „ACC“ často přejí, aby byl systém ještě inteligentnější a zohledňoval také zatáčky a omezení rychlosti jízdy, čímž by přispěl k dalšímu zvýšení komfortu. Přesně to nyní dokáže Arteon – jako první Volkswagen. V rámci systémových limitů reaguje při automatické regulaci rychlosti jízdy i na zatáčky a omezení rychlosti jízdy.

Systém funguje následovně: „ACC“ používá radarový senzor (pro udržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla), kameru za čelním oknem a data navigačního systému o průběhu trasy. Arteon „vidí“ omezení rychlosti jízdy prostřednictvím kamery a s ní propojené funkce rozpoznávání dopravních značek. „ACC“ tyto informace přebírá. Na základě dat navigačního systému o průběhu trasy se jim může vůz přizpůsobovat dokonce předvídavě. Zejména při dlouhém cestování po dálnici s častými změnami omezení rychlosti jízdy může tento „asistent pro regulaci rychlosti“ představovat výrazné zvýšení komfortu.
 

Zároveň je aktivní „asistent pro průjezd zatáčkou“. Vůz dokáže v rámci systémových limitů rozpoznávat svou polohu na základě dat navigačního systému o průběhu trasy, a předvídavě tak přizpůsobovat rychlost jízdy před zatáčkami, kruhovými objezdy a křižovatkami. Systém rozpoznává také značky začátku a konce obce. Do systému „ACC“ je za všech okolností integrován systém sledování překážek před vozidlem „Front Assist“ s „funkcí nouzového brzdění City“. V kombinaci s automatickou převodovkou DSG se Arteon s „ACC“ také automaticky rozjede, například v popojíždějící dopravě.

„Adaptivní tempomat“ (ve spojení s DSG) je aktivní v rozsahu rychlostí od 0 do 210 km/h. Od 30 km/h udržuje ACC nastavenou rychlost. Předvídavá regulace rychlosti jízdy zvyšuje úroveň komfortu. Nová generace „ACC“ však může zároveň přispívat také ke snižování spotřeby paliva díky funkcím předvídavého zpomalování a zrychlování. „Adaptivní tempomat ACC“ patří do sériové výbavy modelu Arteon a pojí se s navigačním systémem a rozpoznáváním dopravních značek (linie Elegance a R-Line standardně).

„Emergency Assist“ nového Arteonu funguje následovně: Jakmile senzory rozpoznají, že řidič po definovanou dobu neovládá pedály plynu a brzdy, ani volant, začne soubor systému podnikat příslušná opatření. Řidič je nejprve upozorněn akustickými, vizuálními a haptickými signály (trhnutí přibrzděním), aby byl „vyburcován“ k akci. Pokud však nereaguje, zahájí „Emergency Assist“ proces výše uvedeného nouzového zastavení. Přitom se automaticky zapnou výstražná světla. Kromě toho začne Arteon prostřednictvím komponentů systémů „Park Assist“ (použití řízení s elektromechanickým posilovačem) a „Lane Assist“ (kamerové rozpoznávání jízdních pruhů) mírně měnit směr, aby řidiče v okolí upozornil na nebezpečnou situaci. ACC umožní automatické brzdění a díky radarovému senzoru na přídi zabrání nárazu do vpředu jedoucího vozidla. Novinkou systému „Emergency Assist 2.0“ v modelu Arteon je funkce řízeného přejetí až do jízdního pruhu zcela vpravo na víceproudých silnicích. Tento krok je realizován prostřednictvím systémů „Park Assist“ a „Lane Assist“. Systém „Side Assist“ přitom svými radarovými senzory sleduje provoz za vozidlem, aby minimalizoval riziko kolize při změně jízdního pruhu.

Arteon v číslech:

  • 3 jsou barevné kombinace interiéru stejně jako úrovně výbavy. Materiál a barva čalounění umocní atmosféru sportovnosti nebo elegance.
  • 2 roky od uvedení studie trvalo, než se představil sériový model, který se od studie liší minimálně.
  • 1 ústřední linie táhnoucí se po celém obvodu vozu vizuálně snižuje těžiště a dodává autu dynamický postoj.

Nový Arteon je postavený na modulární platformě MQB pro vozy s motorem vpředu napříč. Limuzína je 4862 mm dlouhá, 1 871 mm široká a 1427 mm vysoká.

Pohon obstarává šestice čtyřválcových motorů s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Jejich výkony sahají od 110 kW (150 k) di 206 kW (280 k) u zátěžových jednotek, vznětové agregáty nabízejí výkon od 110 kW (150 k) po 176 kW (240 k).

KONFIGURÁTOR                                          INFO MATERIÁLY - CENÍK, KATALOG ARTEON

Nový Arteon již máme před Salonem Volkswagen v Porsche České Budějovice k prohlédnutí, pro více informací či testovací jízdu se neváhejte obrátit na náš prodejní tým Volkswagen Porsche České Budějovice


 

 

 

 


Zpět do archivu